یک سال از عرضهی نسل جدید نیسان لیف (Leaf) در اروپا میگذرد. بر اساس آمار گزارش شده، این خودروی ژاپنی، پرفروشترین مدل برقی در قارهی سبز است.
آمار نشان میدهد، در ۸ ماه گذشته از سال ۲۰۱۸، اروپاییها ۲۶ هزار دستگاه نسل جدید نیسان لیف، خریداری کردهاند؛ درواقع این مدل تمام برقی در هر ۱۰ دقیقه، یک مشتری داشته است. البته بیش از ۸ هزار دستگاه فروشی، سفارش شرکتهای تجاری بهعنوان ناوگان حمل و نقل بوده محسوب میشود.
نکتهی قابل توجه، فروش بیشتر محصول ژاپنیها در مقایسه با خودروی برقی ساخت اروپاییها در هر ۸ ماه سال جاری میلادی است. بیشترین رشد فروش نیسان لیف در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال و اسپانیا مشاهده میشود. اما هاچبک تمام برقی نیسان در نروژ بهعنوان کشوری پاک و بدون مشکل آلایندگی، پرفروشترین خودروی سال ۲۰۱۸ عنوان میگیرد؛ نروژیها نیسان لیف را بهتمام خودروهای بنزینی، برقی و هیبرید ساخت دیگر برندها، ترجیح داده دادهاند.
مقالهی مرتبط:
نسل جدید نیسان لیف برای ماندن در بازار رقابتی خودروها برقی، علاوه بر طراحی جذابتر بدنه، باتری بزرگتری هم انتخاب کرده است. پک باتری ۴۰ کیلووات ساعت، طی کردن مسافتی حدود ۲۷۰ کیلومتر را بر اساس قوانین جدید مصرف سوخت و آلایندگی WLTP اروپا، تضمین میکند. از دیگر ویژگیهای لیف جدید، میتوان به سیستمهای مدرن کمکراننده شامل فناوری تک پدال e-Pedal، پروپایلوت و حالت نیمهخودران پارک اشاره کرد.
یکی از مهمترین نقاط قوت و احتمالاً دلیل فروش بالای نیسان لیف، ایمنی بینظیر آن است؛ این خودرو در جدیدترین آزمایشهای تصادف یورو NCAP، پنج ستارهی کامل دریافت کرده است. نسل دوم لیف که سال ۲۰۱۷ معرفی شد، تا امروز در ۵۱ کشور جهان فروخته شده و تقاضا برای این محصول نیسان، همیشه بالا بوده است. با فروش جهانی بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه نسل اول و دوم، نیسان لیف همچنان پرفروشترین خودروی تمامبرقی دنیا است.
.: Weblog Themes By Pichak :.